Oleje silnikowe
| PLATINUM AGRO NOVO 15W-40
Jakość: | API: CK-4/SN ACEA: E9, E7 | Lepkość: | SAE: 15W-40 |
|
Charakterystyka
Wysokiej jakości, wielosezonowy olej silnikowy stworzony z myślą o rolnictwie. Dzięki nowoczesnej technologii Mid-SAPS olej jest zaliczany do kategorii olejów SHPD (Super High Performance Diesel). Przeznaczony do smarowania silników szerokiego spektrum maszyn rolniczych.
Gwarantuje:
• znakomitą wydajność silnika w każdych warunkach pracy,
• znakomite charakterystyki lepkościowo-temperaturowe,
• ograniczoną zawartość siarki, fosforu i popiołu siarczanowego ( Mid-SAPS) co znakomicie chroni i wydłuża żywotność filtrów cząstek stałych i innych urządzeń obróbki spalin ( EGR, SCR NOx),
• skuteczne smarowanie węzłów tarcia przy rozruchu zimnego silnika i pracy w niskich temperaturach,
• zapewnia efektywną ochronę i kontrolę przed zużyciem tłoka i gładzi cylindra( wear control),
• brak negatywnych oddziaływań na uszczelnienia silnika.
Zastosowanie
Platinum Agro NOVO 15W-40 to olej silnikowy rekomendowany do szerokiej gamy maszyn rolniczych mi.in. traktorów, kombajnów i innych maszyn rolniczych, dla których producent zaleca olej w klasie lepkości i jakości podanej w opisie produktu. Olej jest przeznaczony do wysokoprężnych silników Diesla pracujących w ciężkich warunkach pracy w polu, zarówno przy dużych obciążeniach. Odpowiedni do silników spełniających normy spalin. Doskonale sprawdza się w eksploatacji o każdej porze roku, w maszynach rolniczych pracujących w dużych i małych gospodarstwach, a także przy pracach komunalnych i pielęgnacji zieleni. Zapewnia także świetne właściwości podczas rozruchu w niskich temperaturach (przymrozki).
W zakresie emisji NOx oraz PM (cząstki stałe) zalecany do silników spełniających normy Stage IV i IIIb. Nadaje się do pojazdów wyposażonych w filtr cząstek stałych (DPF - Diesel Particulate Filter), katalizator (DOC -Diesel Oxidation Catalyst ), układ Selektywnej Redukcji Katalitycznej (SCR- Selective catalytic reduction). Platinum Agro Novo 15W-40 może pracować z turbosprężarką VGT oraz z układem Common Rail
Normy, aprobaty, specyfikacje
APROBATY:
MB-Approval 228.31
Volvo VDS-4.5
Renault RVI RLD-3,
Mack EO-S 4.5
This product meets Cummins Eng. Std. CES20086
SPEŁNIA WYMAGANIA:
MAN M 3775
MAN M 3575
Deutz DQC III- 18LA
MTU Type 2.1
Caterpillar ECF-3
Detroit Diesel 93K222
Ford WSS-M2C171-F1
Allison TES 439
JASO DH-2
REKOMENDACJE, REFERENCJE
Farmtrac
Parametry fizyko-chemiczne
Parametry |
Jednostki |
Wartości typowe |
klasa lepkości SAE |
- |
15W-40 |
lepkość kinematyczna w temp. 1000C |
mm2/s |
14,8 |
wskaźnik lepkości |
- |
135 |
temperatura płynięcia |
0C |
-31 |
temperatura zapłonu |
0C |
231 |
liczba zasadowa TBN |
mg KOH/g |
8,0 |
Uwaga: Powyższe wartości parametrów fizykochemicznych są wartościami typowymi. Wartości rzeczywiste są umieszczane na świadectwach jakości dołączanych do każdej partii produktu. |