katalogmotoryzacyjny
OrlenOil
/
24
olejesilnikowedosamochodówciężarowych,
autobusów i ciężkiegosprzętu
KLASALEPKOŚCI:
SAE: 15W-40
klasa jakości:
API: CJ-4/CI-4Plus/CI-4, SM/CF
ACEA: E9, E7
APROBATY:
MB-Approval 228.31; Volvo VDS-4; Renault RVI RLD-3; MANM3275;
MANM3575;MackEO-OPremiumPlus; CumminsCES20081
SPEŁNIAWYMAGANIA:
MTU Type 2.1; Caterpillar ECF-2, ECF-3; DDC 93K218; Global DHD-1;
JASODH-1,2
CHARAKTERYSTYKAOGÓLNA:
Najwyższej jakości olej silnikowy typu SHPD został otrzymany w oparciu
owysokogatunkowyolejbazowyAPIGr. II orazdoskonaledobrany, stworzo-
ny wg najnowszej technologii Mid-SAPS, pakiet dodatków uszlachetniają-
cychounikalnej formulemolekuł.
ZASTOSOWANIE:
PLATINUM Ultor Futuro 15W-40 jest przeznaczony do wszystkich
typów silnikówDiesla zarówno osobowych jak i wysokoobciążonych, także
tych niskoemisyjnych. Szczególnie zalecany do silników z recyrkulacją ga-
zów wydechowych, gdzie zastosowano nowoczesne technologie zmniej-
szające emisję szkodliwych substancji do atmosfery. Jest kompatybilny ze
wszystkimi urządzeniami obróbki spalin (EGR/SCR, DOC, DPF) i ma na celu
przedłużenie żywotności filtrów cząstek stałych (DPF). Dzięki nowocze-
snej technologii Mid-SAPS oraz zastosowaniu oleju bazowego Gr. II (niska
zawartość siarki) spełnia najnowsze wymagania norm emisji spalin Euro V,
aACEA E9możewprzyszłości stanowićminimalnypoziomwymagańprzy-
szłej normy emisji Euro VI. Można go także stosować w pojazdach spełnia-
jącychwymagania Euro IV, III.W zakresieNOx oraz PM (cząstki stałe) spełnia
normyEPATier I i II.
PLATINUMULTORFUTURO
15W-40
lepkośćkin.w100°C,mm
2
/s
-30
14,9
136
230
7,8
wskaźnik lepkości
temperaturapłynięcia °C
liczbazasadowamgKOH/g temperaturazapłonu °C
parametryfizyko-chemiczne:
1
l
4
l
5
l
20
l
30
l
205 205
60
l
l
l
1000
kg
1
l
4
l
5 20 3
l
205 205
60
l
l
l
1000
kg
oleje silnikowe
145
wskaźnik lepkości
PLATINUMULTORMASTER
10W-40
parametryfizyko-chemiczne:
1
l
4
l
5
l
20
l
30
l
205 205
60
l
l
l
1000
kg
KLASALEPKOŚCI:
SAE: 10W-40
klasa jakości:
API: CH-4/CG-4/CF-4/SL
ACEA: E7, E4
SPEŁNIAWYMAGANIA:
MANM3275;Mercedes-Benz228.3;VolvoVDS-2; RenaultRVIRLD
CHARAKTERYSTYKAOGÓLNA:
Wysokiej jakości, półsyntetyczny, wielosezonowy olej silnikowy. Dzięki zna-
komitej harmonii pakietu dodatków uszlachetniających z wysokiej jakości
bazami olejowymi PlatinumUltorMaster 10W-40 świetnie spełnia swoje za-
daniagwarantującbezawaryjnąpracę silnikawnajtrudniejszychwarunkach
eksploatacji. PlatinumUltorMaster 10W-40 toolej kompatybilny z urządze-
niami obróbki spalin EGR, SCRNOx. Gwarantuje: bezawaryjną pracę silnika
w każdychwarunkach jazdy, doskonałą sprawność pracy silnika, kompaty-
bilność z urządzeniami obróbki spalin, wydłużone okresy eksploatacji, do-
skonałą odporność na korozję oraz stabilność termo-oksydacyjną, czystość
silnikapoprzezutrzymanie sadzyw zawiesinie.
ZASTOSOWANIE:
PlatinumUltorMaster 10W-40przeznaczony jest dowysokoobciążonych silników
Dieslaw samochodach ciężarowych, ciężkim sprzęciebudowalnym, autobusach i
ciągnikach siodłowych. Zalecanydo całorocznej eksploatacji wnowoczesnych sil-
nikachwysokoprężnych z turbodoładowaniem i bezpracującychnawetwekstre-
malnie ciężkichwarunkach. Świetnie sprawdza się zarównona trasach szybkiego
ruchu jak i wmieście. Rekomendowany do pojazdów spełniającychwymagania
emisji spalinEuroV, IV, IIIwyposażonychwurządzeniaobróbki spalin takie jakEGR,
SCRNOx.PlatinumUltorMaster10W-40dziękinowoczesnejtechnologiipozwalana
osiągnieciemaksymalnegowydłużeniaokresueksploatacji.
lepkośćkin.w100°C,mm
2
/s
-30
13,8
216
12,0
temperaturapłynięcia °C
liczbazasadowamgKOH/g temperaturazapłonu °C
oleje silnikowe