katalogmotoryzacyjny
OrlenOil /23
1
l
4
l
5
l
20
l
30
l
205 205
60
l
l
l
1000
kg
KLASALEPKOŚCI:
SAE: 10W-30
klasa jakości:
API: CJ-4;ACEA: E9
APROBATY:
MAN 3575; MB-Approval 228.31; Renault RVI RLD-3; Cummins CES
20081;VolvoVDS-4; RenaultRVIRLD-3
SPEŁNIAWYMAGANIA:
MTUType2.1;DeutzDQC III 10LA; CaterpillarECF-3, ECF-2, ECF-1a
CHARAKTERYSTYKAOGÓLNA:
Nowej generacji, półsyntetyczny olej silnikowy typu SHPD. Doskonała tech-
nologia została opracowana dzięki wysokojakościowymbazomolejowym z
udziałem najwyższej jakości dodatków uszlachetniających zapewniających
obniżoną zawartość siarki, popiołu siarczanowego oraz fosforu. Gwarantu-
je znakomitą wydajność silnika w każdych warunkach pracy, wydłużenie
żywotności filtrów oraz okresówmiędzy wymianami oleju, efektywną czy-
stość silnikapoprzez utrzymanie zanieczyszczeńw zawiesinie, poprawęgo-
spodarki paliwowej, maksymalnąmoc silnika w ekstremalnychwarunkach,
bezpiecznąpracędopalaczy katalitycznychukładuwydechowego silników.
ZASTOSOWANIE:
Platinum Ultor Optimo 10W-30 to olej silnikowy typumid-SAPS reko-
mendowany do wysokoprężnych silników Diesla pracujących w ciężkich
warunkach. Jest przeznaczony do silników spełniających normy Euro V, IV
i niższe. Zapewnia doskonałą ochronę silnika nie tylko na trasach szybkie-
go ruchu, ale równieżwmieście. Rekomendowanydopojazdówdbających
o ekologię, wyposażonychw silniki niskoemisyjne, wyposażonewurządze-
nia obróbki spalin takie jak DPF, EGR/SCR NOx. PlatinumUltor Optimo
10W-30 jest odpowiedni do zastosowaniawmaszynachbudowlanych i in-
nym ciężkim sprzęcie, codo któregoproducent zalecaolejw klasie lepkości
i jakości podanej poniżej. Gwarantuje wydłużenie okresówwymiany oleju,
dzięki czemu obniża koszty eksploatacji silnika, dlatego świetnie nadaje się
dozastosowaniachwflotachmieszanych. Możebyćstosowanywpojazdach
spełniającychnormyemisji EPATier 3oraz EPATier 4, jeżeli spełniawszystkie
wymaganiaproducentapojazduw zakresie klasy jakości oraz klasy lepkości.
PLATINUMULTOROPTIMO
10W-30
lepkośćkin.w100°C,mm
2
/s
-42
11,58
142
224
8,8
wskaźnik lepkości
temperaturapłynięcia °C
liczbazasadowamgKOH/g temperaturazapłonu °C
parametryfizyko-chemiczne:
oleje silnikowe
olejesilnikowedosamochodówciężarowych,
autobusów i ciężkiegosprzętu
PLATINUMULTOREXTREME
10W-40
lepkośćkin.w100°C,mm
2
/s
-42
14,2
141
240
12,0
wskaźnik lepkości
temperaturapłynięcia °C
liczbazasadowamgKOH/g temperaturazapłonu °C
parametryfizyko-chemiczne:
1
l
4
l
5
l
20
l
30
l
205 205
60
l
l
l
1000
kg
l
0
2 5 6
kg
1
l
4 5 2 3
205 205
6
l l
l
1000
kg
4
3
l
5
l l
1
l
4 5 20 3
205
60
l
1000
kg
oleje silnikowe
KLASALEPKOŚCI:
SAE: 10W-40
klasa jakości:
API: CI-4/CH-4/CG-4/CF-4/SL
ACEA: E4, E7
APROBATY:
MAN 3277; MB-Approval 228.5; VolvoVDS-3; Renault VI RLD-2; Mack
EO-N;TATRATDS30/12
SPEŁNIAWYMAGANIA:
Mercedes-Benz228.3;MTUOilType2;MAN3275;VolvoVDS-2;DAF
CHARAKTERYSTYKAOGÓLNA:
Najnowszej generacji półsyntetyczny olej silnikowy typu UHPDO, opraco-
wany specjalnie dla nowoczesnych silnikówwysokoprężnych pracujących
w bardzo trudnych warunkach z maksymalnie wydłużonym okresemmię-
dzywymianowym, równocześnie spełniającym najostrzejsze normy emisji
Euro V. Unikalna kompozycja baz syntetycznych niekonwencjonalnych
i mineralnych uzupełniona zestawem wysokiej jakości uszlachetniających
dodatkównowej generacji gwarantuje spełnienienajwyższycheuropejskich
wymagańACEA, API i producentów samochodóworazwymogówochrony
środowiska.WzakresieNOxorazPM (cząstki stałe) spełnianormyEPATier I i II.
ZASTOSOWANIE:
PLATINUMUltor Extremeprzeznaczony jest przedewszystkimdonowo-
czesnych silników wysokoprężnych spełniających wymagania Euro V wy-
posażonychw katalizatory SCR lub recyrkulację gazówwydechowych EGR.
Zalecany jest takżedowysokoobciążonych silnikówbenzynowych.
1
l
4 5 20 3
l
205 205
60
l
l
l
1000
kg