katalogmotoryzacyjny
OrlenOil
/
22
olejesilnikowedosamochodówciężarowych,
autobusów i ciężkiegosprzętu
PLATINUMULTORPROGRESS
10W-40
lepkośćkin.w100°C,mm
2
/s
-30
14,1
153
242
9,6
wskaźnik lepkości
temperaturapłynięcia °C
liczbazasadowamgKOH/g temperaturazapłonu °C
parametryfizyko-chemiczne:
1
l
4
l
5
l
20
l
30
l
205 205
60
l
l
l
1000
kg
1
l
4 5 2 3
205 205
6
l l
l
1000
kg
3
l
l
1
l
4 5 20
l
3
205
60
l
1000
kg
oleje silnikowe
KLASALEPKOŚCI:
SAE: 10W-40
klasa jakości:
API: CI-4;ACEA: E6/E7
APROBATY:
MAN M3477, MB-Approval 228.51, Volvo VDS-3, Renault RVI RLD-2,
MackEO-N,MTUType3.1,DeutzDQC-III-10LA,CummnisCES20076/77
SPEŁNIAWYMAGANIA:
MAN3271-1;DAF
CHARAKTERYSTYKAOGÓLNA:
Najnowszej generacji, syntetycznyolej typuUHPDO, opracowany specjalnie
dla europejskich silnikówwysokoprężnych, spełniającychnajostrzejsze nor-
my emisji zanieczyszczeń Euro V i Euro VI. Podstawowe zalety to kompaty-
bilność z urządzeniami filtrującymi i katalizatorami spalin, spełnienie norm
emisji EuroVI, V, IV, III, II, I, stabilnośćeksploatacyjnawekstremalnych tempe-
raturach, doskonała ochrona silnika przed zużyciem i korozją, bardzodobre
rozproszenie sadzy i ekstremalnie wydłużone okresy międzywymianowe
wbardzociężkichwarunkacheksploatacyjnych.
ZASTOSOWANIE:
PLATINUM Ultor Progress zalecany jest do silników diesla zasilanych
paliwemoniskiej zawartości siarki (max. 50 ppm), wyposażonychw układy
recyrkulacji spalin, z i bez filtrów cząstek stałychorazdo silników z selektyw-
nym katalizatorem redukującym tlenki azotuw spalinach. Formulacja tego
oleju stanowi ogromny progres technologiczny. Unikalna receptura „low
SAPS”gwarantująca niski poziom zawartości siarki, fosforu i popiołu siarcza-
nowego– zgodnie zwymaganiami ACEAE6 zapewnia spełnieniewymagań
odnośnie jakości, niewpływającprzy tymnegatywniena skuteczność syste-
mówfiltrujących i katalizatorów - tym samymumożliwiającpracęnowocze-
snych silnikówwysokoprężnych spełniającychnormy emisji EuroV i EuroVI.
Możebyćstosowany takżewsilnikachspełniającychwymaganiaEuro IV, III, II,
I,wktórychproducentpojazduzalecastosowanieolejusilnikowego tej klasy.
WzakresieemisjiNOxorazPM (cząstki stałe) spełnia takżenormyEPATier I i II.
KLASALEPKOŚCI:
SAE: 5W-40
klasa jakości:
API: CJ-4, SM
ACEA: E7, E9
APROBATY:
MB-Approval 228.31; MANM 3575; Volvo VDS-4; Renault RVI RLD-3;
CumminsCES20081;MackEO-OPremiumPlus;TATRATDS30/12;
SPEŁNIAWYMAGANIA:
MANM3275; MTU Type 2; Mercedes-Benz 228.31; Caterpillar ECF-2,
ECF-3; DetroitDiesel 93K214, 93K215, 93K218; DeutzDQC III-05, DQC
IV-05;GlobalDHD-1; JASODH-2;MAZ
CHARAKTERYSTYKAOGÓLNA:
Najwyższej jakości wpełni syntetyczny olej silnikowy przeznaczony dopra-
cy w najbardziej obciążonych współczesnych silnikach wysokoprężnych.
Unikalna kompozycja najwyższej jakości syntetycznych olejów bazowych
oraz dodatkówuszlachetniającychgwarantuje bezawaryjną pracę silnikaw
najtrudniejszych warunkach eksploatacji oraz niezmienne parametry oleju
podczas ekstremalniewydłużonychprzebiegów.
ZASTOSOWANIE:
PLATINUMUltorMax 5W-40 przeznaczony jest przedewszystkim do no-
woczesnych silnikówwysokoprężnych spełniającychwymaganiaEuroVwy-
posażonychw katalizatory SCR lub recyrkulacje gazówwydechowych EGR,
szczególnie w dużych samochodach ciężarowych, sprzęcie budowlanym
i autobusach. Zpowodzeniemmożna stosowaćgo takżewpojazdach star-
szych konstrukcji spełniającychwymaganiaEuro IV, III, II, I.
W zakresieNOxorazPM (cząstki stałe) spełnianormyEPATier I i II.
PLATINUMULTORMAX
5W-40
lepkośćkin.w100°C,mm
2
/s
-40
14,2
165
233
11,6
wskaźnik lepkości
temperaturapłynięcia °C
liczbazasadowamgKOH/g temperaturazapłonu °C
parametryfizyko-chemiczne:
1
l
4
l
5
l
20
l
30
l
205 205
60
l
l
l
1000
kg
1
l
4 5 2 3
205 205
6
l l
l
1000
kg
1
l
4 5 20
l
3
205
60
l
1000
kg
oleje silnikowe