katalog przemysłowy
Orlen Oil / 75
smary specjalne
CHARAKTERYSTYKA OGÓLNA:
Smar do przekładni zębatych KZ produkowany jest w oparciu o odpowiedniej lepkości olej wrzecionowy, destylat oraz
substancje lepkościowe: asfalt przemysłowy P-40, kalafonię. Zawiera rozpuszczalnik – trójchloroetylen (tri).
ZASTOSOWANIE:
Smarowanie wolnobieżnych i otwartych przekładni zębatych czołowych i stożkowych przy temperaturze pracy do
+40
°
C. Smarowanie przekładni ślimakowych wykonanych z brązu i ze staliwa.
NORMY, SPECYFIKACJE:
DIN 51 502: OG00/000A-10
ISO 6743-9: AAEA-00/000
SMAR DO PRZEKŁADNI
ZĘBATYCH KZ
parametry fizykochemiczne:
CHARAKTERYSTYKA OGÓLNA:
Smary typu KZE otrzymywane są w oparciu o rafinowaną bazę olejową oraz zestaw dodatków uszlachetniających
podwyższających zwłaszcza wytrzymałość filmu smarowego i obniżających temperaturę krzepnięcia (w przypadku
smaru zimowego KZE-Z).
ZASTOSOWANIE:
Smary typu KZE stosuje się do smarowania zamkniętych przekładni zębatych zestawu kołowego elektrycznych po-
jazdów trakcyjnych.
Smar KZE-L stosuje się w okresie letnim, w temperaturach od 0
°
C do 60
°
C, natomiast KZE-Z stosuje się w okresie
zimowym w temperaturach od -25
°
C do 40
°
C.
NORMY, SPECYFIKACJE:
Smar KZE-L:
DIN 51 502: GP00/000C-0
ISO 6743-9: AAEB-00/000
Smar KZE-Z:
DIN 51 502: GP000C-25
ISO 6743-9: BAEB-00/000
SMARY DO PRZEKŁADNI
ZĘBATYCH KZE
parametry fizykochemiczne:
parametry
jednostki
wartości typowe
lepkość względna smaru przed
dodaniem rozpuszczalnika,
w temp. 100
°
C
penetracja bez ugniatania
w temp. -25°C
temperatura zapłonu
-
250
250
kze-l
kze-z
10,6
230
186
6,2
226
°E
°C
mm/10
kG
własności smarne na aparacie 4-o
kulowym, obciążenie zespawania
parametry
jednostki
wartości typowe
lepkość względna smaru bez
rozpuszczalnika w temp. 100°C
14
°E
temperatura zapłonu
162
°C
temperatura kroplenia przed
dodaniem rozpuszczalnika
36
°C
działanie korodujące na płytkach
ze stali, 100°C/3h
wytrzymuje
-
250
kG
obciążenie zespawania