ORLEN OIL DLA PRZEMYSŁU - page 28

katalog przemysłowy
Orlen Oil
/
26
CHARAKTERYSTYKA OGÓLNA:
Oleje cylindrowe otrzymywane są z zachowawczej przeróbki ropy naftowej. Ze względu na warunki pracy (wyso-
kie temperatury, działanie pary wodnej) i zadania do wykonania - zapobieganie zużyciu pierścieni i cylindrów oraz
uszczelnienie przestrzeni pracujących, charakteryzują się wysoką temperaturą zapłonu, dużą lepkością, wysoką sta-
bilnością chemiczną, niską skłonnością do koksowania w warunkach rozkładu termicznego, którego skutkiem jest
tworzenie twardych osadów na pracujących częściach maszyny, dużą odpornością na zmywanie przez parę wodną.
ZASTOSOWANIE:
Oleje cylindrowe przeznaczone są do smarowania cylindrów, części rozrządowych i dławic maszyn parowych, przy czym:
Olej cylindrowy CI-17/100-0-10
stosuje się przy pracy maszyn z parą wlotową nasyconą o temperaturze do 250
°
C,
Olej cylindrowy CI-30
stosuje się przy pracy maszyn z parą wlotową przegrzaną o temperaturze do 290
°
C,
Olej cylindrowy CI-40/100-0-10
stosuje się przy pracy maszyn z parą wlotową wysoko przegrzaną o temperaturze
do 310
°
C.
SPEłnia wymagania:
PN-61/C-96095
Oleje cylindrowe
parametry fizykochemiczne:
Oleje MASZYNOWE
parametry
jednostki
wartości typowe
temperatura krzepnięcia
temperatura zapłonu
lepkość kinematyczna
w temperaturze 100°C
lepkość kinematyczna
w temperaturze 40°C
30,8
340
CI-17
285
-8
0,076
40,6
610
CI-30
304
-10
0,09
46,0
1000
CI-40
310
-14
1,04
mm
2
/s
mm
2
/s
°C
°C
pozostałość po koksowaniu
%
CHARAKTERYSTYKA OGÓLNA:
Oleje do osi otrzymywane są z przeróbki ropy naftowej. W zależności od lepkości kinematycznej i temperatury krzep-
nięcia produkuje się dwa rodzaje olejów przemysłowych (osiowych) oznaczonych symbolami:
Pm-50/50-0-0 (dawny Olej do osi L),
Pm-30/50-0-020 (dawny Olej do osi U).
ZASTOSOWANIE:
Oleje przemysłowe (osiowe) przeznaczone są głównie do smarowania łożysk ślizgowych parowozów, wagonów ko-
lejowych i tramwajowych.
Oleje DO osi
parametry fizykochemiczne:
parametry
jednostki
wartości typowe
temperatura krzepnięcia
temperatura zapłonu
lepkość kinematyczna
w temperaturze 50°C
Pm-50/50
58,7
180
-5
Pm-30/50
41,5
170
-28
mm
2
/s
°C
°C
1...,18,19,20,21,22,23,24,25,26,27 29,30,31,32,33,34,35,36,37,38,...88