katalogprzemysłowy
OrlenOil /31
CHARAKTERYSTYKAOGÓLNA:
Oleje cylindrowe otrzymywane są z zachowawczej przeróbki ropy naftowej. Ze względu na warunki pracy (wyso-
kie temperatury, działanie pary wodnej) i zadania dowykonania - zapobieganie zużyciu pierścieni i cylindrów oraz
uszczelnienie przestrzeni pracujących, charakteryzują się wysoką temperaturą zapłonu, dużą lepkością, wysoką sta-
bilnością chemiczną, niską skłonnością do koksowania wwarunkach rozkładu termicznego, którego skutkiem jest
tworzenie twardychosadównapracującychczęściachmaszyny, dużąodpornościąna zmywanieprzezparęwodną.
ZASTOSOWANIE:
Olejecylindroweprzeznaczonesądosmarowaniacylindrów, części rozrządowych idławicmaszynparowych,przyczym:
Olej cylindrowyCI-17/100-0-10
stosuje sięprzypracymaszyn zparąwlotowąnasyconąo temperaturzedo250
°
C,
Olej cylindrowyCI-30
stosuje sięprzypracymaszyn zparąwlotowąprzegrzanąo temperaturzedo290
°
C,
Olej cylindrowyCI-40/100-0-10
stosuje sięprzy pracymaszyn z parąwlotowąwysokoprzegrzaną o temperaturze
do310
°
C.
SPEŁNIAWYMAGANIA:
PN-61/C-96095
OLEJECYLINDROWE
PARAMETRYFIZYKOCHEMICZNE:
PARAMETRY
JEDNOSTKI
WARTOŚCITYPOWE
temperaturakrzepnięcia
temperaturazapłonu
lepkośćkinematyczna
w temperaturze100°C
lepkośćkinematyczna
w temperaturze40°C
30,8
340
CI-17
285
-8
0,076
40,6
610
CI-30
304
-10
0,09
46,0
1000
CI-40
310
-14
1,04
mm
2
/s
mm
2
/s
°C
°C
pozostałośćpokoksowaniu
%
CHARAKTERYSTYKAOGÓLNA:
Olejedoosi otrzymywane są zprzeróbki ropynaftowej.W zależności od lepkości kinematycznej i temperatury krzep-
nięciaprodukuje siędwa rodzajeolejówprzemysłowych (osiowych) oznaczonych symbolami:
Pm-50/50-0-0 (dawnyOlej doosi L),
Pm-30/50-0-020 (dawnyOlej doosi U).
ZASTOSOWANIE:
Olejeprzemysłowe (osiowe) przeznaczone są główniedo smarowania łożysk ślizgowychparowozów, wagonów ko-
lejowych i tramwajowych.
OLEJEDOOSI
PARAMETRYFIZYKOCHEMICZNE:
PARAMETRY
JEDNOSTKI
WARTOŚCITYPOWE
temperaturakrzepnięcia
temperaturazapłonu
lepkośćkinematyczna
w temperaturze50°C
Pm-50/50
58,7
180
-5
Pm-30/50
41,5
170
-28
mm
2
/s
°C
°C
OLEJEMASZYNOWE